8 διατροφικά tips για τις ημέρες των Χριστουγέννων

Home » Επιστημονικά άρθρα » 8 διατροφικά tips για τις ημέρες των Χριστουγέννων
gallery_big_Christmas_Menu...960

A decorated christmas dining tableΟι γιορτές έφτασαν, και μαζί τους έχουν παρέα πολλούς γευστικούς πειρασμούς! Πώς λοιπόν θα τους αντιμετωπίσετε, χωρίς όμως να στερηθείτε τη γεύση και την απόλαυση που προσφέρουν;

Παρακάτω δίνονται οι πιο σημαντικές συμβουλές για να σκεφτείτε και να προγραμματίσετε κατάλληλα τη διατροφική σας συμπεριφορά κατά την διάρκεια των γιορτινών αυτών ημερών.

1. Μην παραλείπετε τα υπόλοιπα γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας.

Καταναλώστε το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα σας κανονικά, έτσι ώστε να απολαύσετε τα γιορτινά φαγητά συγκρατημένοι και λιγότερο πεινασμένοι. Το πρωινό και κατά την περίοδο των γιορτών συνεχίζει να αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας.

2. Μην τσιμπολογάτε ότι βρίσκετε μπροστά σας!

Γεμίστε απλά το πιάτο σας με όσα τρόφιμα θέλετε να δοκιμάσετε, πάντα σύμφωνα με μια από τις αρχές της σωστής διατροφής, το ΜΕΤΡΟ!

3. Χωρίστε το πιάτο σας στη μέση. 

Γεμίστε το ½ μέρος  με σαλάτα της αρεσκείας σας.  Στο υπόλοιπο ¼ του πιάτου τοποθετήστε γαλοπούλα ή κρέας στεγνό χωρίς το δέρμα ή λίπος και στο υπόλοιπο ¼  το αμυλούχο τρόφιμο (ψωμί ολικής άλεσης/ρύζι/πατάτα/ζυμαρικό. Έτσι, θα λάβετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, στην ποσότητα που πρέπει.

4. Μειώστε την ταχύτητα κατανάλωσης του φαγητού.

Μην τρώτε λαίμαργα και βιαστικά, διότι έτσι δεν προλαβαίνετε να γευτείτε τη τροφή, αλλά ούτε και να συνειδητοποιήσετε την ποσότητα που καταναλώνετε.

5. Μετά το τέλος της κατανάλωσης του πρώτου σας πιάτου, περιμένετε 20 λεπτά.

Αν νιώσετε ότι πεινάτε ακόμα ξαναγεμίστε το, μετριάζοντας τις ποσότητες.

6. Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο.

Το αλκοόλ αποδίδει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, τις περισσότερες δηλαδή θερμίδες μετά τα λιπαρά που αποδίδουν 9 θερμίδες ανά γραμμάριο.  Μια μέτρια λοιπόν κατανάλωση αλκοόλ αντιστοιχεί σε 2 μερίδες αλκοόλ για τον άντρα και 1 μερίδα για την γυναίκα. (1 μερίδα αλκοόλ = 330 ml μπίρας, 125 ml κρασιού ή 40 ml ποτού).

7. Περιορίστε όσο γίνεται την κατανάλωση γλυκών, αλλά μην τα στερηθείτε.

Μεταξύ μελομακάρονων και κουραμπιέδων προτιμήστε τα μελομακάρονα. Τα τελευταία αποτελούν καλύτερη διατροφική επιλογή, διότι παρασκευάζονται με ελαιόλαδο αντί για βούτυρο και περιέχουν μέλι αντί για ζάχαρη, συστατικά πολύ ωφέλιμα για την υγεία.

8. Τέλος, μην ξεχνάτε τη σωματική σας δραστηριότητα!

Η άσκηση είναι σημαντική καθ’ όλη την περίοδο των γιορτών και ίσως σας βοηθήσει να μειώσετε τις ενοχές από τυχόν παρεκτροπές.

 

 Καλές γιορτές !!!!

Νίκα Κάσδαγλη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος